Soepdieet

Naast het ziekenhuisdieet heb je ook het soepdieet. Beiden zijn zogenaamde crash diëten. Het idee is hetzelfde, een dieet waarmee je je eetgewoonten ‘crasht’ zodat je in een week tijd gewicht kunt verliezen. Het soepdieet duurt 7 dagen.

Hieronder vind je het complete schema van het soepdieet. We beginnen zoals je ziet met de hoofdingrediënten te noemen en daarna lees je wat je per dag aan de soep kunt toevoegen. We gaan er voor het gemak vanuit dat je op maandag begint, maar je kunt natuurlijk beginnen wanneer jij dat wilt.

Je mag zoveel soep eten als je wilt.

 

Hoofdingrediënten soep

6 grote uien, 3 tomaten, 1 broccoli, 3 groene paprika’s, 1 bos soepselder, 4 wortelen, een pakje soepmix en eventueel vetarme bouillonblokjes, wat peper, sojasaus, peterselie en knoflook. GEEN ZOUT GEBRUIKEN!

 

Maandag:

Alle fruit behalve bananen en zoveel soep als je wilt.

Dinsdag:

Alle groenten en zoveel soep als je wilt. Groene bladgroenten zijn de beste keuze.

Woensdag:

Eet zoveel soep , groenten en fruit als je wilt. EET GEEN AARDAPPEL!

Donderdag:

Bananen en magere melk, je mag tot 8 bananen eten. Drink hierbij de hele dag zoveel mogelijk water.

Vrijdag:

Rundvlees, kip of vis met tomaat. Je mag 3oo to 400 gram vlees of vis met 6 tomaten. Probeer minsten 8 glazen water te drinken! Eet minstens 1 x de soep.

Zaterdag:

Rundvlees en groenten, zoveel als je wilt. Eet minstens 1 x de soep.

Zondag:

Zilvervliesrijst, ongezoet fruitsap en groenten zoveel als je wilt. Eet minstens 1 x de soep.

 

Bij het soepdieet mag je onbeperkt drinken als het water, koffie/thee (zonder suiker), magere melk en sap (zonder suiker).

 

Lees hier waarom diëten vaak niet goed werken