Koolhydraten dieet

Een koolhydraten dieet of ook wel een koolhydraatarm dieet genoemd is er in veel soorten en maten. Je kunt op verschillende manieren het dieet volgen.

Zo zijn er koolhydraat diëten die gebaseerd zijn op het eten van alleen de goede koolhydraten en de slechte koolhydraten die zitten in snoep en dergelijke links te laten liggen.

 

afvallen zonder koolhydraten dieet

 

Met een koolhydraten dieet kun je wel snel afvallen, maar onze ervaring is dat wanneer je stopt met het dieet je de afgevallen kilo’s ook weer snel aankomt.

Een bekend en populair koolhydraten dieet is het Dr. Frank Dieet, maar ook het Dr. Atkins Dieet en het South Beach Dieet zijn populaire diëten.

Bij het Dr. Frank Dieet gaat het erom de balans te vinden tussen eiwitten en koolhydraatarm eten. Salades staan hoog in het vaandel in dit dieet. Het enige dat niet in de salade mag zijn erwten, peulvruchten en maïs. Haal eiwitten uit mager wit vlees en neem maximaal 1 keer in de 2, 3 dagen fruit, in verband met de vele koolhydraten die het bevat.

Het Dr. Atkins Dieet is een streng dieet. Met dit koolhydraten dieet moet je de inname van koolhydraten beperken tot slechts 20 gram per dag. Daarnaast mag je ook maar een beperkt aantal gram aan salade en groente per dag. Eiwitten haal je uit mager wit vlees, vis en eieren.

Het South Beach Dieet is een koolhydraten dieet waarbij het gaat om het eten van uitsluitend goede vezelrijke koolhydraten. Dit zijn de koolhydraten die langzaam worden afgebroken. Eten dat door je lichaam snel wordt afgebroken zoals wit brood en witte rijst zijn verboden.

Overigens zijn bij alle diëten hier verzadigde vetten uit den boze. Je mag alleen onverzadigde vetten tot je nemen. Het gebruik van olijfolie is dus geboden. Een gezond alternatief is een lekker pasta recept met veel groente.

 

Lees hier waarom diëten vaak niet goed werken